Amatör kameramanlar için en iyi ipuçları(Pozlama, ışık ve uyum)5 - MACROCAM

728x90 AdSpace

Yayınlar
6/13/2009

Amatör kameramanlar için en iyi ipuçları(Pozlama, ışık ve uyum)5

Çekimde pozlama ayarları ile genelde kameranız ilgilenir. Ama en iyi otomatik ışıkölçeri bile zorlayan durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bunlardan en önemlisi ışığın aniden değiştiği durumlardır. Bu, örneğin kadrajdan geçen koyu renkli bir araba ışıkölçerin az pozlanma riskine karşı pozlama süresini uzatmasına veya diyaframı açmasına neden olur. Bunun için "en uygun" ayarı belirtmek ne yazık ki mümkün değil. Ama karanlıktaki yüzler için kameranızın ters ışık (backlight) özelliğini açmanız diyaframın birkaç adım daha fazla açılıp algılayıcı üstüne daha fazla ışık düşmesini sağlayarak yüzlerin aydınlanmasını sağlayabilir. Bu özelliğin dezavantajı ise zaten parlak olan cisimlerde patlama oluşturması.

Kumsal veya karlı bölgelerde oluşan aşırı pozlamayı gri filtresi veya ND (neutral density) olarak adlandırılan filtrelerle giderebilirsiniz. Bunlar objektife takılıp içeri düşen ışık miktarını bir ile dört diyafram adımı kadar azaltır. Bazı çekim koşullarında ise pozlama süresini sadece el ile belirlediğinizde doğru sonuçlar alabilirsiniz. Bunlar arasında ilk sırada hızlı kamera hareketlerinin olduğu durumlar var. Bütün salınım, zum veya dönme hareketlerinde kameranızın otomatik ışık ölçüm sistemi değişen ışık miktarlarına tepki gösterir ve pozlama ayarlarını buna göre düzenlemeye çalışır. Sonuç ise parlaklığı sürekli değişen profesyonellikten uzak çekimler olur. Bu yüzden hareketli çekimlerde otomatik pozlamayı kapatıp ayarları el ile belirlemelisiniz.

En uygun ışık
Değişen ışık koşullarına diyaframı değiştirerek karşılık vermek başka, görüntülere ışık eklemek başka bir konudur. Bu yüzden daha önceden ezberlediğiniz "Güneşi mutlaka arkana al" gibi klişe kuralları unutun. Gölgesiz ışıklandırma büyük olasılıkla çekimlerinizin can sıkıcı bir havaya sahip olmasına neden olacaktır. Buna karşın kenardan kadraja giren ve motifinizin yapısını öne çıkaran parlak bir ışık çekiminize canlılık katabilir. Objenizin arkasından gelen güçlü bir ters ışık ise objeniz parlıyormuş hissini yaratmanızı sağlar.

Özellikle açık havada yapılan röportajlarda güçlü güneş ışıkları konuşmacılarınızın saçlarının ışımasını sağlayıp omuzlarından sekerek onu çevreden ayırdığında dikkat çekici görüntüler elde edebilirsiniz. Profesyoneller bu tür çekimlerde az pozlanma riskine karşı yansıtıcılar veya pahalı lambalar kullanır. Dikkat: Amatör video kameralarda bu tür pahalı ekipmanları kullandığınızda kameranızın renk sıcaklıklarını farklı belirlemesine neden olabilirsiniz.

Uyumu sağlayın
Neyse ki artık çoğu dijital video kamera ek lambaya gerek kalmadan düzgün çekimler yapabiliyor. Bu kapalı alanlarda bir mumdan biraz fazlasına sahipseniz çok güzel ışık oyunları yapabilirsiniz demektir. Çoğunlukla tavanda asılı olan basit bir lamba bile size yeterli ışığı verebilir. Ayaklı lambalar, masa lambaları ve diğer ışık kaynakları ise geri kalan bütün ihtiyacınızı karşılayacaktır.

Bundan sonra modelinizi çok beyaz (yukarıdan gelen dağınık ışık) veya çok şeytansı (alttan gelen direkt ışık) göstermeyecek her tür ışıklandırmayı seçebilirsiniz. Önden gelen geniş alanlı ışıklar ten yapısını arka plana ittiğinden kadın modellerinizin daha güzel görünmesini sağlar. Erkeklerde ise daha çok yandan gelen sert ışıklar sakallar ve kıvrımları öne çıkartarak erkeksi bir profil yarattığından tercih edilir. Deneyip yanılmaktan sakın korkmayın, doğruyu bulana kadar deneme şansına sahipsiniz.
Amatör kameramanlar için en iyi ipuçları(Pozlama, ışık ve uyum)5 Reviewed by kuvvetmiraj on 6/13/2009 Rating: 5 Çekimde pozlama ayarları ile genelde kameranız ilgilenir. Ama en iyi otomatik ışıkölçeri bile zorlayan durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bunla...

Hiç yorum yok:

HoşGeldiniz.. Blog Yazısını Okudunuz Düşünce ve Yorumunuzu alalım...