Kameralardaki Gelişmeler - MACROCAM

728x90 AdSpace

Yayınlar
8/25/2010

Kameralardaki Gelişmeler

Televizyon kameralarına geçen yıllar boyunca yeni özellikler eklendi. Tüplerin yerini CCD ve CMOS algılayıcılar aldıktan sonra gelişmeler hızlandı.En son önemli değişiklik, ½ veya ¼ inçlik bantlardan katı halli, optik ve sabit disk sürücülere kayda geçiş oldu.
Bugün tipik HD yayın kameralarında üç adet ⅔ inçlik CCD algılayıcı ve bir optik ışın bölücü var.Daha hafif,küçük ve ucuz kamera arayışındaki üreticiler saha yapımı ve ENG için ½ inçlik algılayıcılar,sınırlı bütçeli yarı-profesyonel kullanıcılar için ⅓,hatta ¼ inçlik algılayıcılar da sunuyor.


Yayın kameralarını yarı-profesyonel kameralardan ayıran özellikler değişiyor.Eskiden bant formatı karar verme etkeniydi;eğer miniDV ise amatör bir tüketici kamerasıydı.
Ucuz cihazlar için tipik 25Mbps’dan daha yüksek veri hızlarıyla kaydeden ve değiştirilebilir lensli bir yayın kamerası beklenebilir.Fakat haber ve gözlem belgeselleri gibi uygulamalar için ayrım belirsizleşiyor.

Dijital sinema kameraları,televizyon kameralarından ayrı bir yol izleyerek gelişti.35mm sinema lenslerinin kullanılması ihtiyacı,ışık bölücü ve ayrı RGB algılayıcılar yerine renk filtre dizisi(CFA)kaplı tekli algılayıcıların benimsenmesine yol açtı.

Dijital SLR(DSLR)fotoğraf makineleri için de tek algılayıcı kullanımı standart,ama televizyon piyasasında üç çipli yaklaşım hakim.Film çekenler neden tek bir büyük algılayıcı istiyor?Sevdikleri film lensleriyle uyumluluğun yanında,büyük algılayıcı daha yüksek hassasiyet ve daha küçük alan derinliği sağlıyor.

Bu yıl DSLR kullanımı merkezli olmak üzere,kameramanlar arasında büyük bir gelişme oldu.

Haber ajansları
Haber toplama bütçeleri baskı altında.Ayrıca bazı ağlar günde 24 saat haber yayını yapıyor.Maliyetleri artırmadan daha fazla haber çekme baskısı altında,ekipler küçültüldü.Bir fotoğrafçı gazeteler için büyük bir fotoğraf makinesi ve televizyon haberleri için görüntü kamerası takımı ile işe gönderilebiliyor. Ajanslar bir fotoğraf makinesi görüntü de çekebilirse,tek kişinin fotoğraf ve görüntü gönderebileceğini fark ettiler. Kameramanın sadece tek lens takımı ve kamera gövdesi tipine ihtiyacı olacaktı.Bu gereksinime yanıt olarak bazı amatör DSLR üreticileri fotoğraf makinelerine hareketli görüntü ve beraberindeki sesi de kaydetme özelliğini eklediler.

Kısa süre sonra kameramanlar böyle bir DSLR’nin küçük alan derinlikli,film tarzı görüntü çekmek için düşük maliyetli bir yol olduğunu fark ettiler.Peki bu,televizyon kameralarının sonu mu?Değil.Çünkü bir DSLR’nin ses kapasitesi yetersiz.En iyi durumda ses takibi için kullanılabilir.Ayrıca yansımalı vizör sürekli çekimlerde yetersiz kalıyor.Arka LCD ekran tek vizör,ve doğrudan günışığı altında görülmesi zor.

Algılayıcı 10 milyon–15 milyon pikselli olabilir;bu 1080 satırlı bir televizyon kamerasının 2 milyon pikselinden çok daha fazla.Algılayıcıda uzamsal hizalamayı denetleyen optik alçak geçirgen filtre,daha yüksek çözünürlüklü hareketsiz resim çekmek için tasarlandı.Bu nedenle HD çözünürlüklü resimler,HD çekime özel tasarlanan bir görüntü kamerasına göre daha fazla uzamsal örtüşme sorunu yaşarlar.

DSLR’ler hareketsiz resim modunda ham (işlenmemiş yüksek bit derinliği)dosyalar çekse de,hareketli görüntü için bugünkü kameralarda sekiz bitlik bir kodek kullanılıyor.Bu, tonlandırma efektleri olmadan post prodüksiyonda renk derecelenme olasılığını azaltıyor.

Bazı üreticiler kullanıcı taleplerine yanıt verdi ve odaklamaya yardımcı olması için izlemeli odak sistemlerini eklediler.
Ses kaydetmede bir yaklaşım,ayrı bir ses kaydedici eklemek.Kameralar zaman kodu kaydetmez, bu nedenle kurgu uzmanlarının ses senkronizasyonu sağlamak için çekim tahtası gibi eski teknikler kullanmaları gerekir. Ayrı ses kaydını kamera gövdesinde kaydedilen sesle otomatik olarak eşzamanlı hale getiren yazılım bile var.

Odak ve ses denetim altına alındıktan sonra, kamera desteği ve filtre kutusu eklendiğinde DSLR gövdesi artık bir hareketli görüntü kamerası haline gelir.Bununla birlikte,pil ömrü ve olası aşırı ısınma gibi sorunlar devam eder.Bu kamera gövdeleri uzun süreli çekimler için tasarlanmaz ve elektronik devreleri uzun kullanımda çok ısınabilir.Normal piller çok kısa çekim süreleri sağlarlar,yedek piller taşımak gerekir.

Bütün bu dezavantajlara rağmen neden bir DSLR kullanılsın?Bu,dijital bir sinema kamerası kiralamaya maddi gücü yeterli olmayan kameramanlara yaratıcılık fırsatları sağlamak için.Bu kameralar ana izlenme zamanı programlarını çekmek için de kullanıldı.Televizyon kamera üreticileri bu talebe yanıt veriyor. NAB’de iki adet düşük fiyatlı,tek bir büyük algılayıcılı kamera,daha sonra piyasaya sürülmek üzere,ön izleme için sergilendi.Bu kameralar uygun vizörlere ve ses kayıt özelliklerine de sahip olacak.
Yazının Devamı: Link
Kameralardaki Gelişmeler Reviewed by kuvvetmiraj on 8/25/2010 Rating: 5 Televizyon kameralarına geçen yıllar boyunca yeni özellikler eklendi. Tüplerin yerini CCD ve CMOS algılayıcılar aldıktan sonra gelişmele...

Hiç yorum yok:

HoşGeldiniz.. Blog Yazısını Okudunuz Düşünce ve Yorumunuzu alalım...